17 van 30

Favoriete herinnering

Ik heb hier lang over moeten nadenken. Er zijn zo ontzettend veel prachtige herinneringen en het is erg moeilijk om daar eentje uit te kiezen. Eigenlijk is dit net zo lastig als het kiezen van een moment. Want elk moment levert immers een herinnering op. Maar goed, ik kies voor onze huwelijksreis.

We trouwden op maandag 28 april 1975. Robbert had de huwelijksreis geboekt en hield alles geheim voor mij. We zouden de volgende dag vertrekken en brachten de nacht door in motel Hoornwijck, waar ook de receptie en het diner hadden plaatsgevonden. 

Op Schiphol ontdekte ik pas dat we naar Madrid vlogen. We werden verwend met een mooi plekje voorin en kregen champagne van de stewardess. Ze feliciteerde ons en wenste ons een goede vlucht. In Madrid kwam ik er achter dat dit niet de eindbestemming was. We werden naar een andere balie verwezen voor nationale vluchten en vlogen vervolgens naar Tenerife. 

Daar hebben we 17 dagen genoten van het prachtige eiland, onze eigen bungalow met 2 badkamers en een tuin, verrukkelijke escargots - die nergens ooit meer zo lekker smaakten als bij "El Caracol" - en van elkaar natuurlijk. 

We bezochten de vulkaan El Teide, de botanische tuin en pittoreske haventjes. Bij thuiskomst lagen de zwerfhondjes altijd op ons te wachten. Dit mocht van ons nog maanden duren.

6 opmerkingen:

  1. Dat is wel een heel mooie herinnering .Wat goed dat je man dit zo geregeld had !Leuke foto's ook!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al iemand die meedoet met die 30-dagenvragen. Leuk om al die oude foto's te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een leuke herinnering! En wat een leuke verrassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige foto's!! Ik herken de kinderen in jullie (! Zo leuk!) en wat een heerlijk appartement met een eigen tuintje en uitzicht op zee en dan ook nog een paar 'eigen' hondjes om te verwennen..! Dat dit geweldige herinneringen zijn, kan ik mij helemaal voorstellen...!! Je vergeet nog te zeggen dat je toen al zo graag las.. Weet je nog welke boeken het waren die je bij je had? xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Motel Hoornwijk, waar jullie huwelijksreis van start ging, herinner ik mij ook nog als eerste logeerplek hier in Nederland in 1960... Wat een herrie maakten die brommers buiten en de inrichting van het motel vond ik maar ouderwets muffig en stoffig en het was grijs buiten in januari, maar ik vond het allemaal nog een enorm avontuur om hier te zijn.. ( ik was 9 ).. Mijn vader probeerde mijn moeder op te peppen met een nieuw hondje ( ons teckeltje Tikkie! )die op het hotelbed werd gepresenteerd... Mijn moeder was zwanger en ziek van de slingerende bootreis van ruim 2 weken op de 'Waterman' en zij kwam met de grootste tegenzin terug in haar geboorteland... Zij had Zuid Africa nooit willen verlaten...
    Ach, wat is er sindsdien veel gebeurd...
    Het leven kan raar lopen...

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O heerlijk wat romantisch,wat ben je nog jong daar maar ja, dat lijkt op alle oude foto's natuurlijk zo. En zo'n "tijdsbeeld" die sigaret terwijl je zit te lezen, je kon gewoon niet zonder in die tijd;-)

    BeantwoordenVerwijderen