De vierde ronde

Vandaag gaat BCG-spoeling nummer vier naar binnen. Vreemd om helemaal geen idee te hebben van het resultaat. Over een paar maanden gaat de uroloog pas een kijkje nemen in mijn blaas. Intussen varen we blind op het kompas van de hoop. Ik ontving weer lieve post en koester me in jullie medeleven.

Vrijdag hadden we onze dochter te logeren en hebben lekker bijgekletst. Gisterenavond vertrok ze weer heerlijk naar de Thaise zon voor een week of drie. Het is haar van harte gegund. Ik mag gelukkig rustig thuis blijven.

We hebben weer diverse hoekjes in de tuin gewied en helaas geconstateerd dat we toch best veel vorstschade hebben opgelopen. De hortensia’s, pachisandra’s en varens hebben een klap gehad, evenals twee pieris japonica’s.


Ook de droogte heeft een rol gespeeld. Eindelijk viel er hier gisteren en vannacht regen. Je hoort de plantjes slurpen. Op hoop van zegen laat ik alles nog even staan. Wie weet komt het nog goed.

De schilder die in de jachthut was begonnen heeft gezien dat de naden tussen de plafondplaten niet goed zijn gekit. Over die barstjes wilde hij niet schilderen. Dat was zijn eer te na.
We moeten dus eerst de plafondplakker laten komen om zijn fout te herstellen voordat de schilder verder kan. Ach, zo hebben we even rust in de tent. Ook wel lekker.

Ik blog niet veel. Geen inspiratie, spanning rondom de blaas, een verkoudheid die maar niet over wil gaan en bij tijd en wijle knallende pijn in mijn linkeroog. Het slaat allemaal nergens op en lijkt geen verband te houden met elkaar. Maar ja, ik woon wel toevallig in dit lijf. Dat is pech.
Behalve de zwijmel en limerick staat alles hier op een laag pitje. Ik reageer ook iets minder bij mijn blogmaatjes. Ik hoop dat het mij vergeven wordt.
Lieve groet uit Vlaanderen.

28 opmerkingen:

  1. Ach Marja, wat een vreselijke onzekerheid. Zwager zit - helaas - ook in het circuit. Hij voelt zich naar omstandigheden goed, maar zegt ook: ik ben er nog lang niet. Dus de kaarsjes blijven branden, voor hem en ook voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach lieve schat, jij zit niet lekker in je vel zeg. Ik hoop dat het snel wat beter gaat.
    Jullie hebben het maar druk met jullie tuin en huis. Heel vele sterkte en ja wat heerlijk dat niet hoeven te reizen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor vandaag weer sterkte Marja.Wat een onzekerheid toch voor en ik blijf voor je duimen .Je zit zo te lezen zeker niet goed in je vel en logisch dat je niet zo'n zin in bloggen hebt ,komt later wel weer .Jammer dat de planten zoveel schade hebben van de vorst en ik zou ze zeker nog even laten staan misschien herstellen ze zich nog .
    Lieve groetjes en sterkte met alles ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dan toch nog verontschuldigen omdat je niet zoveel reageert als anders. Lieve Marja; dat komt wel weer. Net als je plantjes moet je jezelf goed begieten en veel zon. Nou ja..je snapt 'm wel denk ik. De rest van de tuin is zelfvoorzienend. En snapt wel dat deze tuinier nu even in de kas zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He Sammy, omhoog kijken kan er ook voor zorgen dat je over een putdeksel struikelt. Kijk maar gewoon waar je loopt en je komt er wel. Lieve duimsels voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Minder actief, natuurlijk is je dat vergeven. Ik bewonder je bovenmate dat je met alle sores nog regelmatig in de lucht bent. De pleeg in mij adviseert je wel naar je oog te laten kijken.
    Ik stuur je mijn dagelijkse gedachten en beste wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal wel door de spanningen en het verkouden hoofd komen, Ferrara. Ik ga nu even niet naar een oogarts.

      Verwijderen
  7. Kan me voorstellen dat je veel spanning hebt Marja! En ook logisch dat je je koest houdt met bloggen, lijkt me heel verstandig!
    Doe maar rustig aan.
    Hopelijk knapt het weer wat op en kun je genieten van het zonnetje in de tuin.
    Liefs Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar dat snappen we natuurlijk allemaal wel, het is niet niks hoor. je doet nog best veel vind ik en dat ook nog altijd met de nodige humor.
    Lijkt me ook goed balen dat je geen idee hebt óf het iets doet en nog zolang moet wachten om daar iets over te horen.
    Ik begrijp natuurlijk ook hélemaal dat je blij bent dat niet Thailand hoeft, ik moet er óók niet aan denken. Hou je haaks XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mens hoeft niet altijd flink te zijn. Dat is een onmogelijke taak. Op de plaats rust, Marja!
    Je lichaam en geest hebben het nodig. Bewaar je energie maar om beter in je vel te komen te zitten. Dat is wat telt. Vergeven dat je niet bij ons komt lezen? Suffie (-:
    Neem alle tijd die je wilt. Wij blijven geduldig op je wachten...
    Heel veel sterkte en moed in tegenspoed.
    Dikke kus ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Mar, je hebt gewoon even genoeg aan jezelf. Dat je alles tegelijk lijkt te krijgen is ook waardeloos. Ga je alsjeblieft niet verontschuldigen want dat is nergens voor nodig. Neem je rust gewoon! Ik snap dat je het best eng vindt dat je nog zolang met wachten om te horen of die spoelingen hun werk gedaan hebben. Ondergaan en dan inderdaad blijven hopen en duimen dat het goedkomt. Beterschap met je verkoudheid en andere rare dingen! Die pijn in je oog lijkt me ook niet echt zuivere koffie..
    Houd je taai hoor.. Liefs en groetjes XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, die pijn in mijn oog zit me nog het meeste dwars. Waar slaat dat op? Wat is er nu weer aan de hand? Piekeren .....

      Verwijderen
    2. Toch maar naar de dokter?

      Verwijderen
  11. He wat naar, spanning is vreselijk. Doe rustig aan xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tuurlijk wordt je dat vergeven. Gekke meid. Pas goed op jezelf hoor. We denken aan jou/jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Marja, je bent een kanjer! Nergens voor verontschuldigen hoor. Het is een heftige periode, vol spanningen. Denk nu vooral aan jezelf en doe rustig aan.
    Lieve beterschapswensen en een dikke knuffel.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hopelijk lukt deze.
    Het is logisch dat je op dit moment niet altijd zin hebt om te bloggen of te lezen. Ik snap dat volkomen, zit zelf ook weer in een nieuw artsencircuit en heb niet al te veel zin ergens in. Maar we leven gewoon door en hopen er het beste van.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mens wat een nare periode maak je door. Logisch dat je een beetje naar binnen toe leeft. Ik heb bewondering voor de berichten die je over die rot ziekte schrijft en jouw beleving ervan. Nog twee keer te gaan, hou moed en koester je in de lieve zorgzaamheid van Robbert. x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja soms dwingt het lichaam er toe een stapje terug te doen Ik duim dat alles weer goed komt.Met de pijn in je oog toch even naar een oogarts gaan( geen opticien ).
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoop dat je ondertussen alweer bekomen bent van je 4e spoeling .......
    En het is toch logisch dat je even wat minder blogt en bij ons reageert? Jou lijf heeft alle energie nodig om die spoelingen aan te kunnen en dan gebeurd er in je hoofd ook nog veel: piekeren bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om naar je oog te laten kijken, maar misschien is het wel iets heel onschuldigs en zit jij je er nu voor niets zorgen over te maken, maar dat kan alleen een arts je vertellen.
    Onzekerheid is vaak zwaarder dan de waarheid.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt gewoon even genoeg aan jezelf, dat is toch prima Marja. Hoeveel behandelingen heb je nu nog te gaan?? Best spannend hoor deze tijd voor je. En dan die dingen die er nog bijkomen. Heel veel sterkte. Mijn tuin was deze week ook wel blij hoor met wat regen, best weinig water gehad de laatste maanden. Gewoon Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wij moeten geduld hebben, maar jij ook, zeg! Dikke kus enne... jouw kaarsje zet ik gewoon naast die van middelste hier!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och Marja, wat een spanning...
    Wel raar, dat je geen idee hebt in hoeverre de behandelingen doen wat ze moeten doen. Varen op het kompas van de hoop...

    En over de plantjes: bij ons vakantiehuis waren de hortensia's al ver uitgelopen. Al het blad hing slap. Ik heb de hele boel maar gekortwiekt. Zo zonde...
    Ook de Japanse Esdoorns stonden er treurig bij. Ik hoop dat ze het gaan redden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. "Ik hoop dat het mij vergeven wordt"??? Ehhhh wil iemand die dat niet kan/wil snel ophoepelen aub en jou niet lastig vallen?!?!

    Afgezien van het feit dat bloggen iets is waarbij 'alles mag omdat het kan en niet omdat het moet' heb jij wel heel legitieme redenen om het iets rustiger aan te doen. Of ben ik nu weer die te kort door de bocht muts van het noordelijke grond ;-)

    Alles moet zijn beloop hebben zegt men en dat is op zich goed maar als het op gezondheidszaken aan komt is dat een ander verhaal, vooral emotioneel gezien. "Varen op de kompas van de hoop", wat zijn dat mooie woorden waarin ongeschreven toch ook veel mindermoois zit.. Ik ben dankbaar dat jij deze strijd niet alleen hoeft te voeren en constant liefdevolle mensen om je heen hebt.
    Je woont te ver weg dus ik kan je niet ff snel een knuffel komen brengen maar die ik je in gedachten geef is er niet minder oprecht noch minder gemeend om. Daarnaast komt jouw naam dagelijks in mijn gebeden voor. Ik zou graag meer willen doen maar kan dat helaas niet. sorry.


    BeantwoordenVerwijderen
  22. Niet zo gek dat het bloggen erbij in schiet. Het is enorm spannend voor jullie hoe dit af zal gaan lopen. Stress alom. Een lijf wat je min of meer in de steek laat geeft geen ruimte in het hoofd om ook nog eens gezellig een blogje te schrijven. Heel veel sterkte en ik hoop met jullie mee dat het goed gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen